Ο καιρός είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας και μας επηρεάζει είτε άμεσα είτε έμμεσα. Σχεδόν καθημερινά πλέον ενημερωνόμαστε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για έντονα καιρικά φαινόμενα, για έντονες βροχές ή καταιγίδες που προκαλούν πλημμύρες, καταστροφές έως και απώλειες ανθρώπων σε κάποια γωνιά του πλανήτη μας.
- Τι αλήθεια δημιουργεί όλες αυτές τις καταστροφές;
- Ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης μιας καταιγίδας; Αν μπορούσαμε να δούμε μέσα σε ένα καταιγιδοφόρο σύννεφο τι θα βλέπαμε;
- Πως δημιουργούνται οι κεραυνοί; Πως μπορούμε να προστατευθούμε από αυτούς;
- Τι συνθήκες οδηγούν στην εμφάνιση ενός ανεμοστρόβιλου;
- Υπάρχει περίπτωση στην Ελλάδα να δημιουργηθεί τυφώνας;
- Ποια έντονα καιρικά φαινόμενα αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα; Πώς μπορούμε να προστατευτούμε από αυτά και πόσο σωστά προετοιμασμένοι είμαστε;
- Τι είναι τα καιρικά μέτωπα και τι φαινόμενα δημιουργούν;
- Ποια είναι τα είδη των σύννεφων και με τι είδους φαινόμενα συνδέεται το καθένα;
- Πώς μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη του καιρού βλέποντας μόνο τα σύννεφα;
Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών με τη δυναμική υποστήριξη του www.meteo.gr, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για τη μεταλαμπάδευση των μετεωρολογικών γνώσεων στους μαθητές, δίνει τη δυνατότητα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μετεωρολογίας, το οποίο συνδυάζει βίντεο, προσομοιώσεις, πειράματα και διαδραστικές εφαρμογές.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές θα κατανοήσουν ένα μετεωρολογικό χάρτη, το σχηματισμό μιας καταιγίδας κι ενός ανεμοστρόβιλου, τη δημιουργία ενός κεραυνού, θα μάθουν να ξεχωρίζουν τα είδη των νεφών, ενώ μέσα από της πειραματικές διαδικασίες θα εμπεδώσουν τη δημιουργία της βροχής, του σχηματισμού ενός νέφους και τη σάρωση ενός ψυχρού μετώπου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επεξήγηση των τρόπων προστασίας κατά τη διάρκεια των ακραίων μετεωρολογικών φαινομένων.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι μαθητές θα κατανοήσουν ένα μετεωρολογικό χάρτη, το σχηματισμό μιας καταιγίδας κι ενός ανεμοστρόβιλου, τη δημιουργία ενός κεραυνού, θα μάθουν να ξεχωρίζουν τα είδη των νεφών, ενώ μέσα από της πειραματικές διαδικασίες θα εμπεδώσουν τη δημιουργία της βροχής, του σχηματισμού ενός νέφους και τη σάρωση ενός ψυχρού μετώπου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επεξήγηση των τρόπων προστασίας κατά τη διάρκεια των ακραίων μετεωρολογικών φαινομένων.
Εξηγώντας στους μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Σίνδου, τη σάρωση ενός ψυχρού μετώπου σε πειραματική δεξαμενή. | Δημιουργώντας σύννεφο μέσα σε ένα κλειστό μπουκάλι με τους μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Αθηνών. |
Το πρόγραμμα εμπλέκει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς σε δραστηριότητες που προάγουν τον ερευνητικό τρόπο σκέψης και ανάλυσης. Στόχος μας είναι οι πληροφορίες που θα αποκομίσουν τα παιδιά να μείνουν για πάντα στη μνήμη τους και να είναι άμεσα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά τους.
Όταν επισκεπτόμαστε τα σχολεία, προτιμούμε τις μεμονωμένες αίθουσες διδασκαλίας, με μέσο αριθμό παιδιών περίπου 30. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, αντί απλά να παρακολουθούν μια επιμορφωτική διάλεξη. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές μετατρέπονται σε «μικρούς επιστήμονες» και μαθαίνουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης παίζοντας και συμμετέχοντας ενεργά σε πειραματικές διατάξεις.
Όταν επισκεπτόμαστε τα σχολεία, προτιμούμε τις μεμονωμένες αίθουσες διδασκαλίας, με μέσο αριθμό παιδιών περίπου 30. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες, αντί απλά να παρακολουθούν μια επιμορφωτική διάλεξη. Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές μετατρέπονται σε «μικρούς επιστήμονες» και μαθαίνουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης παίζοντας και συμμετέχοντας ενεργά σε πειραματικές διατάξεις.
Φτιάχνοντας υδροστρόβιλο με διάταξη δύο μπουκαλιών με τους μαθητές της Ελληνογαλλικής Σχολής Jeanne D' Arc. Μελετώντας τη δομή του υδροστροβίλου μέσα από το παιχνίδι. | Ομάδες μαθητών του 1ου Γυμνασίου Αγ. Δημητρίου συμμετέχουν στη διαδραστική εφαρμογή για τη δημιουργία εικονικής καταιγίδας. |
Επειδή πιστεύουμε και στηρίζουμε το ομαδικό πνεύμα, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες όπου πρέπει να συνεργαστούν για να κατανοήσουν τις κατάλληλες ατμοσφαιρικές συνθήκες δημιουργίας νεφών και να δημιουργήσουν ένα «εικονικό» καταιγιδοφόρο σύννεφο με την χρήση διαδραστικών εφαρμογών.
Τέλος, συμμετέχουν σε ένα κουίζ ερωτήσεων χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα, κερδίζοντας συμβολικά έπαθλα.
Το “Περί Ανέμων & Υδάτων” παρέχει ένα σύγχρονο μάθημα φυσικής πλήρως διαδραστικό. Η δομή του προγράμματος είναι πλήρως συμβατή με τις γνώσεις που αποκομίζουν τα παιδιά από τη φυσική του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και είναι προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες και τις γνώσεις του γκρουπ των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα. Οι μαθητές καταλαβαίνουν την απόλυτη σύνδεση της θεωρίας της φυσικής που μαθαίνουν στο σχολείο με τα φυσικά φαινόμενα γύρω τους. Με τρόπο απλό και κατανοητό εξηγούνται, πάντα με τη βοήθεια πειραμάτων, βασικές αρχές της φυσικής όπως η αδιαβατική εκτόνωση, ο νόμος του Bernoulli, η ηλέκτριση με επαγωγή, ο νόμος του Coulomb κ.α.. Χρησιμοποιώντας πειράματα και διαδραστικές εφαρμογές σε τάμπλετ στοχεύουμε στην βιωματική μάθηση των μετεωρολογικών φαινομένων. Με τον τρόπο αυτό, μετά το τέλος του προγράμματος οι μαθητές είναι ικανοί να εξηγήσουν μόνοι τους τα καιρικά φαινόμενα και να γνωρίζουν τους βασικούς τρόπους προφύλαξης από καταιγίδες, κεραυνούς και ανεμοστρόβιλους.
Τέλος, συμμετέχουν σε ένα κουίζ ερωτήσεων χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα, κερδίζοντας συμβολικά έπαθλα.
Το “Περί Ανέμων & Υδάτων” παρέχει ένα σύγχρονο μάθημα φυσικής πλήρως διαδραστικό. Η δομή του προγράμματος είναι πλήρως συμβατή με τις γνώσεις που αποκομίζουν τα παιδιά από τη φυσική του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και είναι προσαρμοσμένη κάθε φορά στις ανάγκες και τις γνώσεις του γκρουπ των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα. Οι μαθητές καταλαβαίνουν την απόλυτη σύνδεση της θεωρίας της φυσικής που μαθαίνουν στο σχολείο με τα φυσικά φαινόμενα γύρω τους. Με τρόπο απλό και κατανοητό εξηγούνται, πάντα με τη βοήθεια πειραμάτων, βασικές αρχές της φυσικής όπως η αδιαβατική εκτόνωση, ο νόμος του Bernoulli, η ηλέκτριση με επαγωγή, ο νόμος του Coulomb κ.α.. Χρησιμοποιώντας πειράματα και διαδραστικές εφαρμογές σε τάμπλετ στοχεύουμε στην βιωματική μάθηση των μετεωρολογικών φαινομένων. Με τον τρόπο αυτό, μετά το τέλος του προγράμματος οι μαθητές είναι ικανοί να εξηγήσουν μόνοι τους τα καιρικά φαινόμενα και να γνωρίζουν τους βασικούς τρόπους προφύλαξης από καταιγίδες, κεραυνούς και ανεμοστρόβιλους.
Καλέστε μας και ερχόμαστε να μιλήσουμε «Περί Ανέμων & Υδάτων»……
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μετεωρολογίας «Περί Ανέμων & Υδάτων» έχει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (αρ. πρωτ. 131633/Δ2 της 09/08/2016) αλλά και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 23/30-06-2016 του Δ.Σ.).
Επίσης,έχει λάβει ανανέωση της άδειας και για το νέο σχολικό έτος 2017-2018 (αρ.πρωτ. 132181/Δ2 της 03/08/2017).
Επίσης,έχει λάβει ανανέωση της άδειας και για το νέο σχολικό έτος 2017-2018 (αρ.πρωτ. 132181/Δ2 της 03/08/2017).
Χρηστικές πληροφορίες
Κόστος: 5 ευρώ ανά μαθητή
Διάρκεια: Περίπου δύο διδακτικές ώρες (01:30)
Κόστος: 5 ευρώ ανά μαθητή
Διάρκεια: Περίπου δύο διδακτικές ώρες (01:30)
Επικοινωνία για όλη την Ελλάδα (εκτός Β. Ελλάδας): 6937639951, 6938279906
Ι. Κωλέτσης koletsis@noa.gr
Ε. Γαλανάκη galanaki@noa.gr
Επικοινωνία για τη Β. Ελλάδα : 6974 096011
Α. Καραγιαννίδης thankar@noa.gr
Ι. Κωλέτσης koletsis@noa.gr
Ε. Γαλανάκη galanaki@noa.gr
Επικοινωνία για τη Β. Ελλάδα : 6974 096011
Α. Καραγιαννίδης thankar@noa.gr