Ενεργειακοί σχολικοί συνεταιρισμοί
Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Δ΄ Αθήνας δια των Υπευθύνων Π.Ε. συνδιοργανώνουν ημερίδα σε συνεργασία με την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση “Άνεμος Ανανέωσης” με θέμα “Ενεργειακοί Σχολικοί Συνεταιρισμοί”
Η ημερίδα πραγματοποιηθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2015 στο 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω ..
Σκοπός είναι η προώθηση ολοκληρωμένων και καινοτόμων παρεμβάσεων με θέμα «ενεργειακοί σχολικοί συνεταιρισμοί», που στοχεύουν στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών σε περιβαλλοντικά κι ενεργειακά θέματα, στην ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων, στη δημιουργία βιώσιμων γειτονιών αλλά και στην ενίσχυση της συνεργασίας, της κοινωνικής καινοτομίας και ενός ουσιαστικού ανοίγματος του σχολείου στην γειτονιά και στην κοινωνία. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της ενεργειακής και οικολογικής αναβάθμισης του σχολείου με συνεργατικό και καινοτόμο τρόπο μέσω εφαρμογών εξοικονόμησης ενέργειας όσο και διαφορετικών μορφών ανανεώσιμων πηγών (πχ φωτοβολταϊκά, μικρή ανεμογεννήτρια, συστήματα γεωθερμίας χαμηλής ενθαλπίας, αξιοποίηση μαγειρικών ελαιών για παραγωγή ενέργειας – βιοκαύσιμο κα). Όσον αφορά ειδικά τους μαθητές, πέρα από το περιβαλλοντικό και εκπαιδευτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, τους δίνεται επιπλέον η δυνατότητα να εμπνευστούν και να εξοικειωθούν με την υλοποίηση καινοτόμων δράσεων και κατασκευών, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που αποκομίζουν από τη φοίτηση τους στο σχολείο. Στην ημερίδα θα αναπτυχθεί η βασική ιδέα δημιουργίας ενός δικτύου εκπαιδευτικών και φορέων που θα δραστηριοποιηθεί στην προώθηση των ενεργειακών σχολικών συνεταιρισμών. Ο ρόλος του σχολείου μπορεί να είναι καταλυτικός, όχι μόνο σε επίπεδο απόκτησης γνώσεων αλλά και διαμόρφωσης στάσεων ζωής και υιοθέτησης νέων αξιών και μοντέλων κοινωνικής οργάνωσης αλλά και διαμόρφωσης ενεργών πολιτών που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για να προωθήσουν λύσεις στα προβλήματά τους από μικρή ήδη ηλικία. Η πιλοτική δημιουργία ενεργειακών συνεταιρισμών σε σχολεία με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών και περιοίκων παρουσιάζει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, το σχολείο, τη γειτονιά, το περιβάλλον και την κοινωνία.